Makanan Penyebab jerawat

Friday, December 24, 2010

Hari nak share plak pasal jerawat. Mesti bengang kalau basuh muka elok2 tapi jerawat timbul gak.. erm. jangan ingat basuh muka elok2 boleh prevent jerawat.. makan pon kna la jage gak.. Dalam kata lain, diet laa...
Jangan ingat orang nak kurus je kena diet. Orang nak cantik pon kna la diet.. termasuk lah aku nie..huhu.. bukan semua orang ade masalah nie, nak wat cam ne lain orang lain masalahnyer.. 

Antara makanan yg berpotensi buat korang naik jerawat ialah jeng jeng jeng....

gula
MSG
susu
aspartame
margerin 
baking powder
junk food
makanan bergoreng
air bikarbonat
food additives
antibiotics
refined salt, table salt
ayam

cam tak percaye lak gula boley jadi penyebab jerawat..huhu.. so, jgn la rajin nak pi minum jus segala macam jus yg tak asli, biskut dan coklat.. nak boley tapi agak2 la.. dulu rajin beli Planta tpi sekarang tak dah.. takut wehh.. mee segera pon sme.. aish. bru2 nie makan la mee kari meletup, nek balik acne aku.. so katakan bye2 kepada mee sedap dan maggi 

Ayam memang sedap tapi aku ganti ngan ikan.. maybe sebab ayam die suntik segala macam hormon.. piki 2, 3 kali kalau nak makan ayam.. ayam organic okey kot.. Segala bende yang aku citer kat sini berdasarkan pengalaman aku sendiri.. Muka pon dah tak teruk cam dulu, tapi kalau gatal nak makan tuh, rasa la penangan dier dulu..huhuhu.. 

time raya.. raya dengan hati yg tenang...







You Might Also Like

0 comments

Recent Comments