Sujebi - 수제비

Sunday, January 09, 2011


Makanan kat atas nie plak projek aku kat hostel.. Name diberi sujebi. Sebelum nie ade post resepi sujebi kimchi tomyam tapi  bnde putih cam kat atas tu tak nampak sangat kan.. so, skarang nak tunjuk.. Masak nie pon ala kadar je, gne ape yang ade kat bilik dan masak pon dalam rice cooker. (benda terlarang).. Masuk hostel, segala benda leh wat ngan r.c nih..hehehe..

wat sup nie pon aku gne strategi potong2 dan campak masuk periuk.. main agak2 je nak letak berape bnyk. Bahan2 yang aku gne adalah ikan bilis, kiub pati ayam (sikit), bawang putih, kentang, cili, lada hitam dan doh..
Sedey bile pikir nie je bahan yang aku gne..huhuhu.. janji sedapp~~~~

minggu nie ade spot-check.. nak tau ape maksud dier, kena la sorok segala bnde yang tak patut.. DAN register la barang anda.. Aku tak nak kne saman cam sem lepas! ceh, nyesal tak register awal2..




You Might Also Like

0 comments

Recent Comments