Tanam Rosemary

Monday, February 09, 2015


Herba rosemary. Tak tau la kenapa aku beli benda.. Saja nak mengubat hati yang sakit kot sebab anak pokok basil kena korek dek tikus.. Geram sangat sebab anak pokok basil tu hilang.. Nasib baik salad masih selamat walaupon tanah kena korek. Kalau aku tau tikus mana yang buat, siap ko cik siti aku kerjakan.


Tak mahal pun beli fresh rosemary. Dekat aeon rm 1.99 dapat dalam 5 batang.. Nasib baik dapat peket yang batang die tak hijau sangat. Siap ada akar lagi so senang la sikit nak tanam kan. Aku rasa lah. Bau dia aku tak minat sangat, macam bau minyak angin pon ada.haha.. Kalau nak memanggang ayam sesuai sangat la guna rosemary. Nak buat tea pon boleh.


Rosemary suka tempat yang dapat cahaya matahari dan tak perlu banyak air. Buat masa ni keratan batang nie masih lagi hidup. Kalau lah mati semua nie, ade satu lagi aku simpan dalam peti sejuk. Lepas nie aku nak tanam thyme plak. Benih basil yang baru dah disemai, cuma menunggu masa bercambah.. Tolonglah cepat sikit basil, penat aku tunggu tau.




You Might Also Like

0 comments

Recent Comments