BEN ASHAARI KENANG MASA SEKOLAH

Tuesday, April 26, 2011


Kenangan waktu time sekolah dulu? Memang la banyak tapi aku paling tak suke time sekolah rendah..
Knape? tak payah la citer. Buat aku sakit hati dan malu je.hehehe.

Paling best time sekolah menengah. Hehe.. Dulu, aku rajin masuk kawad sebab best~~ sape yang suka, suka la.. Yang best nyer bile boley buat formasi cantik, cun, mantap..

Kawad dalam hujan, panas, jadi gelap, ramai kawan baru..Tekan tubi dalam hujan macam jantan, hilang dah sifat kewanitaan time nie.. HAHA!!

Form 4 aku masuk mrsm tgb,jasin.. Sini, cikgu die best walaupon kelas dan tempat dier tak la cantik sangat.. Maklumlah, sekolah lama.. Budak2 kat sini sangat la rajin dan skema termasuklah aku..hehe.. Boley plak orang panggil kelas aku macam kubur sebab senyap semacam.. ish3.. 

 Masuk sini, aku terlibat dengan kawad kaki jugak sebab dah ketagih.. Kalau dulu kadet remaja, sekarang kadet polis.. Dan aku dianugerahkan title Sarjan..ehem2.. Mesti la suka.. Time nie jugak, for the first time aku command depan polis dan tengah2 malam.. Biler pikir balik, malu~~

Dari situ jugak la aku dapat  name baru.. JEN...Singkatan untuk sarjan..
Korang bayangkan, setiap kelas mesti ade name atikah. Dalam kelas aku je ade 3 orang name Atikah. So, kawan2 aku bagi la name unik nie kat aku.. 

Satu lagi kenangan, bila dapat tawan Gunung ledang.. Bertolak pukul 4 petang dan sampai pada pukul 11 malam baru sampai puncak.. cuaca sangat la sejuk sampai kitorang menggigil kesejukan.. Time nie jugak kawan aku hampir nak arwah sebab tergilincir kat air terjun. Naseb dier selamat.. 

Kalu nak diikutkan, banyak lagi aku nak citer.. Biler ingat kisah dulu, jadi rindu plak kat kawan2.. tapi ramai yg dah 'terbang'.. susah nak jumpe.. 
Ok la.. Bye 




You Might Also Like

0 comments

Recent Comments

Blog Archive