Onigiri

Monday, June 27, 2011




Comel tak onigiri yang saya buat??
Comel kan..hehehe.. Penat tau buat sebab leceh nak potong seaweed..
Kali nie cik tika tak masak korea tapi masak makanan jepun (masak la sangat)..
Masak nasi je pown.. XD

Nama diberi Onigiri
 Nak buat senang je..
Nasi sushi
Tuna mayonis (suka hati nak pakai inti ape)
seaweed

Cara- cara
  1. Bentukkan nasi menjadi segitiga.. Cara paling senang masukkan nasi dalam plastik, letak inti dan ketatkan dengan plastik..
  2. Basahkan tangan dengan air garam dan bentukkan onigiri menjadi segitiga.
  3. Potong seaweed ikut cita rasa..

    Kalau nak bagi rasa nasi tu boley ikut resepi kimbap atau guna sushi seasoning.. Guna nasi yang masih panas (jgn la panas sangat) supaya senang dibentuk.. 
Makan nie memang kenyang giler sebab nasi die melekit kot.. Tapi pakai nasi biasa lagi sedap rasenyer..hehehe..

 Cute!^_^

Peminat setia ~~

Lanun dimakan dulu..

Couple~~ daebak!

 Gambar keluarga onigiri.. Ade ultraman Mebius (adek buat).. Nampak tak?

Comel kan? Like la kalau suka..
Tq sudi singgah.. Sayonara~~^o^

You Might Also Like

14 comments

  1. comelnya.. dan dan la rasa lapar..

    ReplyDelete
  2. comelnya.. dan dan la rasa lapar..

    ReplyDelete
  3. Julaiza Abd RahmanJune 28, 2011 at 3:02 PM

    comeynyer.. sayang nak makan :D

    ReplyDelete
  4. x sampai ati nk makan..huhu

    ReplyDelete
  5. comel mcm tuan empunya blog kan?? hehehe, syg nk mkn jgk kn..? nseb bek smpt snap gmbr ^^

    ReplyDelete
  6. cubalah~ senang je : )hehe

    ReplyDelete
  7. owh.. jauh sekali.. tgk puas2 bru boley mkn,,huhu..^_^

    ReplyDelete
  8. wah! suka nyer.. akhir nyer dpt gak tahu cara2 nk bt onigiri.. thanks.. berguna sgt.. :) daisuki!

    ReplyDelete
  9. beras sushi.. yg nie http://4.bp.blogspot.com/-vbMJ5oa9Sls/TfYp0ca3aQI/AAAAAAAAAz0/B6WGws98aHc/s1600/P1090250.JPG

    ReplyDelete
  10. hat niyg mahai gila..><

    ReplyDelete
  11. patot lah org jepun ngan korea kurus2..sebab makan benda2 cmni 2 biji je kenyang gila..

    ReplyDelete

Recent Comments